Friday, November 6, 2009

MOVERS




aku sememangnya meminati kereta dan tidak hairanlah jika aku menyediakan pautan paultan di blog ini..berkata mengenai kereta,aku menyimpan hasrat untuk memiliki beberapa kereta impian yg aku rasa achievable bg diriku..mungkin anda yang membaca blog ini,boleh menjadikan ia panduan untuk memilih kereta satu hari kelak..









1.PROTON SAGA


-dikuasakan oleh Campro IAFM 1.3L..kereta ini sememangnya menjadi idaman aku kerana bentuknya yg cantik dan senang untuk di make-UP

-dalamannya luas sesuai digunakan hingga aku kahwin dan berkeluarga nnt.

-handling by lotus semestinya memberi kepuasan dan keyakinan untuk melayan selekoh maut.

-dibandingkan dengan myvai,ternyata pembelian saga lebih berbaloi.

-dan yg penting ianya fuel economy..







2.HONDA JAZZ

-dijana oleh i-vtec 1.5 sememangnya memberi hemburan kuasa yang x berbelah bg.enjin legend keluaran honda ini sememangnya dikagumi oleh pesaing2 yang setaraf dengannya

-dalaman tak berapa luas tetapi pick-up die mmg terbaik.

-tak mungkin aku akan membeli yg baru,mungkin second hand pun dh ok..

-didatangkan dgn paddle shifttronic yg membuatkan kita seperti memandu kereta racing.

-harganya mahal untuk kereta sekecil ini tetapi comel dipandu oleh wanita

-mungkin kalo dh kahwin nnt,aku bg bini aku pakai..baru de class.










3.HONDA CIVIC


-dah bg bini pakai jazz,aku akan beralih ke civic pula


-enjin same ngan jazz cuma dengan kapasiti yg lebih besar.


-merupakan kereta impian aku sejak kecil.


-dalamannya sungguh ergonomik membuatkan kita akan merindui every moment of our driving.




4.MAZDA 5

-kalo aku berkeluarga beso,ini keta yang aku beli.

-luas tetapi masih mengekalkan elemen racing didalam rekaannya.

tapi setakat ni,aku hanya mampu memandu honda accord 1.8k 12-valve warisan bapa aku sahaja..sememangnya berkuasa..setakat satria merah ngan kancil afg 8567 memang makan asap je r..tp enjinnya memang seperti orang yg dahaga..

sekian..doakan aku dpt semua keta2 ini..salam,,

5 comments:

  1. mak aiihh....angan2..

    1st paper final x start g weh.
    g studi dulu...

    btw sedap mengate keter member..mkn gu sunggoh..
    heee~

    ReplyDelete
  2. erk elah...
    da kalah race x nk ngaku..
    pooodah~

    ReplyDelete
  3. race pun curi keta org..amek file keta dh power
    xyah nk bising2..

    ReplyDelete
  4. bosan sux r blog ni
    http://syidut.blogspot.com jauh lagi best

    ReplyDelete